著者
山口 勝巳 屋敷 和佳
出版者
日本建築学会
雑誌
日本建築学会計画系論文集 (ISSN:13404210)
巻号頁・発行日
vol.77, no.682, pp.2705-2713, 2012-12-30 (Released:2013-05-29)
参考文献数
17
被引用文献数
1 2

This paper aims to grasp the structure of the teacher evaluation for the open plan classroom environment of the elementary school based on the questionnaire survey for the teachers in three public schools.1) In Different three Schools where are in a classroom form, a sound becomes the big problem.2) For an open plan classroom, a teacher of 60% does an affirmative evaluation in two schools.3) In the expensive school of flexibility of the space is active, but the affirmative evaluation does not reach 20%.4) The teachers of the teacher in charge of the class in particular do a severe evaluation.5) Most teachers hope for classroom space with the movable partitioning that they can easily shut.

言及状況

外部データベース (DOI)

Twitter (6 users, 6 posts, 2 favorites)

@syotaku > 現場大丈夫ですかね? その観点は気付きませんでした。 難聴児童には厳しいという学校医の研究あり(確かに
@falsiemaher こんな論文見つけたよ https://t.co/O2lDmWR1pC
https://t.co/UdJMX79D8y 教員による小学校オープン型教室の評価
https://t.co/Ozn7ZGs7B7 教員による小学校オープン型教室の評価 - J-Stage 著者: 山口勝巳 · 2012 まだ多数派ではないんじゃないかしら。 オープン型教室 https://t.co/DpZKelkiCQ

収集済み URL リスト