著者
田村 太一 林 立也 阿部 千聖
出版者
日本建築学会
雑誌
日本建築学会環境系論文集 (ISSN:13480685)
巻号頁・発行日
vol.88, no.806, pp.233-242, 2023-04-01 (Released:2023-04-01)
参考文献数
32
被引用文献数
1

A questionnaire survey was conducted to exploratorily examine the relationship between school building plans, indoor environment elements, and factors that increase learning motivation and motivation to learn.As a result, it was shown that classroom design, lighting environment, safety plans, and architectural plans that help students' minds can mainly affect factors that increase learning motivation and motivation to learn. Furthermore, it was shown that interactive spaces and playgrounds can affect some factors that increase learning motivation and motivation to learn.In addition, it was shown that environmental factors may indirectly affect motivation to learn through factors that increase learning motivation.

言及状況

外部データベース (DOI)

Twitter (3 users, 3 posts, 7 favorites)

#読了 #研鑽ジャーナル https://t.co/GvJ81QBgmL 1)学校環境項目と学習意欲向上要因、学習意欲間の相関分析では、空間内装、光・視環境、空気環境、衛生環境、知的創造空間、安心、 環境総得点の項目で各学習意欲向上要因や学習意欲と相関係数が 0.3 以上となる部分がみられた。 2)重回帰分析では、
因果推論へ 学校環境と学習意欲の関係性に関する研究 (その 1) 教室内やオープンスペース, 校内の生活空間の環境評価と学習意欲の因果関係に関する検討 - 

収集済み URL リスト