著者
二木 真
出版者
日本国際観光学会
雑誌
日本国際観光学会論文集 (ISSN:24332976)
巻号頁・発行日
vol.25, pp.133-140, 2018 (Released:2019-06-12)
参考文献数
11

Tokyo chosen to host the 2020 Olympic Games, there has been an increasing interest in sports tourism as a source for generating new demand in overall tourism to Japan. However, currently we have not seen what we could call an exemplary model for success domestically thus far. What is the important factor to succeed in sports tourism? Based on the research and analysis of the success of Honolulu Marathon, which has been annually drawn over 10,000 Japanese participants for 45 years, we hope to contribute to the development of sports tourism in Japan by finding a core competency that will produce sustainable value in this field.

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ホノルルマラソンから見るスポーツツーリズム 第1回大会は1973年に医師の提唱の下開催 1984年に日本航空が閑散期における需要創出の為に協賛開始し、日本人参加者が増加 旅行費がかかるにも関わらず、リピーター率は30% 模倣困難性はハワイの土地とホスピタリティの魅力 https://t.co/pHvgfOhThH
ホノルルマラソンの広告見て、そういえば日本人以外でも参加者多いのかと調べてみた やはりこの日本人がメインぽい (最近だと全参加者数の50%こえてるときがおおい) https://t.co/QaMNV5qTZE https://t.co/ANhhtJnzBN
ホノルルマラソンについては、JALの方が、2018年に論文誌に2016年大会までの実績をもとに、研究ノートを投稿されているものを発見しました。世代、リピート率、波及経済効果まで言及があり、読みごたえがありそう(ざっとしか見てない) https://t.co/9xWPW1DKVu

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