著者
出版者
日本教育政策学会
雑誌
日本教育政策学会年報 (ISSN:24241474)
巻号頁・発行日
vol.27, pp.126-134, 2020 (Released:2020-10-01)

The aim of this paper is to study education reform, making a study of education welfare, giving attention to the “transition from school to society” of people with handicaps. First, I explain the relationship between education reform and education welfare. Second, I introduce the policy of the Ministry of Education, Science and Culture about lifelong-education for people with handicaps. Third, I consider subjects for “transition from school to society” . On the whole, I explain that education welfare is related to education policy by the creation of new educational value, not only equality of opportunity.

言及状況

外部データベース (DOI)

はてなブックマーク (1 users, 1 posts)

「学習・文化活動を中心 にした取り組み/職業訓練を受けることが自立につながると思われがち であるが、障害児の青年期に注目する人の間では、視野の狭い職業訓練だけで は会社に定着できず、社会からも孤立」

Twitter (1 users, 1 posts, 0 favorites)

「学習・文化活動を中心 にした取り組み/職業訓練を受けることが自立につながると思われがち であるが、障害児の青年期に注目する人の間では、視野の狭い職業訓練だけで は会社に定着できず、社会からも孤立」 / “https://t.co/vFwWhdcTv5” https://t.co/BO3KSFMxQs

収集済み URL リスト