著者
渡辺 専治 伊藤 勝行
出版者
公益社団法人 日本マリンエンジニアリング学会
雑誌
日本舶用機関学会誌 (ISSN:03883051)
巻号頁・発行日
vol.30, no.9, pp.668-673, 1995-09-01 (Released:2010-05-31)
参考文献数
7

Recentry, engine troubles caused by water and mold in gas oil occur in pleasure boats, small training ships and co-gene plants, etc diesel engine systems. Mold stops strainer of diesel engine systems immediately and causes engine troubles.For preventing engine troubles, “Protect mold and water solubilizer” being added in gas oil and controling mold slduge is necessary. It is more simple and econo mical. As follows, we state “Protect mold and water solubilizer” deveroped by our Company.

言及状況

外部データベース (DOI)

Twitter (2 users, 2 posts, 2 favorites)

@tnk_knksn 空気中に存在し、条件が揃うと繁殖するんだって…。 https://t.co/Ne693dekpq
@MelonTeitoku 水分を含むのは、どちらもさほど変わりありませんから…燃料タンクの材質も同じなので、やはり錆びます。寿命が20年から30年の貨物自動車やバス、船では、それなりに困った例も過去にはあったとかで https://t.co/W2v9CwRW6E

収集済み URL リスト