著者
池田 和彦 大島 洋志
出版者
Japan Society of Engineering Geology
雑誌
応用地質 (ISSN:02867737)
巻号頁・発行日
vol.12, no.1, pp.51-63, 1971-03-01 (Released:2010-02-23)

The route for SANYO SHIN KANSEN (New Sanyo Line) between Okayama and Hakata was selected as to connect every significant cities along the line with straight lines and as aconsequence it includes many tunnels amounting to 218km of the total distance of 400km. According an outline of the project for construction is described laying emphasis on geological problems relating to tunnel construction.

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そんなところあるの!?と思って調べてみたら本当にあった。 市街地の沈下回避が理由かな? (引用画像はリンク先 国立研究開発法人科学技術振興機構のPDF「山陽新幹線,岡山博多間の路線地質概要」より) https://t.co/RzCg6XvM5C https://t.co/vcAaMYdrfi https://t.co/h8vb34f2OM

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