著者
小野田 滋
出版者
Japan Society of Civil Engineers
雑誌
日本土木史研究発表会論文集 (ISSN:09134107)
巻号頁・発行日
vol.6, pp.115-122, 1986-06-25 (Released:2010-06-15)
参考文献数
21

First derrick car called SO-1 type was designed for bridge erection by Japanese Government Railways, and 6 units of them had been built from 1920 to 1927. This derrick car was capable of erecting up to 70ft span and 28ton weight class plate girder bridge. Though based on the past similer idea, the car was an original one for railway use, and it contributed very much to construction of railway network at that time. This erection method was characterized in that it made the bridge erection safer, faster and more economical than the former staging erection. But it retired about 1960', because a new bridge erection has been developed thereafter, and a new derrick car SO-200 type appeared in 1960. This paper discribes a history of the first derrick car for bridge erection.

言及状況

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@Tensyofleet 横から失礼します ワクワクさせられる映像ですね 映像の2:55頃、車体に「形式 ソ1」と描いてあるように見えます リンク先(PDF)の図と見比べると、形態からしてソ1形のソ2以降ではないでしょうか https://t.co/xboyOAm7Vn
橋梁架設用操重車ソ1形の歴史 小野田 滋 https://t.co/VdBawA2kyN
小野田滋〈橋梁架設用操重車ソ1形の歴史〉《日本土木史研究発表会論文集》第6号,1986年,頁115-122 https://t.co/MaKbI8wbjh こんなマニアックな車両でも解説がきちんとあるんだなあ
@keyboar 横道ですが、ご覧済みかしら。 https://t.co/AaUogsjJfK
ソ1形の使用中の記録! https://t.co/7Y6G9L582n
ロコモティブクレーン検索して、ソ1形架橋用操重車の激濃な論文(小野田繁氏)見つけて悶絶してる。 この方の論文集ってないのかなぁ。史学の方に居るのに趣味者マインドが強く、鉄道史と鉄道趣味の架け橋になってる方だと思う。 https://t.co/nbjzRSDGKS
@GAPUX なんかでてきた。少しだけ雑じゃなくなりそう 『橋梁架設用操重車ソ1形 の歴史』 https://t.co/eevGeccedH

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