著者
村田 智 葛谷 明紀 藤原 慶 平 順一 川又 生吹 佐藤 佑介 瀧ノ上 正浩 野村M. 慎一郎 角五 彰 堀 豊 安部 桂太
出版者
公益社団法人 日本工学教育協会
雑誌
工学教育 (ISSN:13412167)
巻号頁・発行日
vol.69, no.4, pp.4_31-4_39, 2021 (Released:2021-08-01)
参考文献数
3

In this paper, we describe our activities on student competitions conducted by connecting multiple universities online. By combining online lectures, tutorials, and various types of groupwork, undergraduate student participants from 11 universities worked together to propose their original ideas in a short period of time. The results were evaluated by faculty members from 16 universities and institutes based on objective criteria. Mixing the students and instructors of various backgrounds promoted open communication and formation of human network among them. Quantitative analysis of various indices elucidated the educational effect of the competition.

言及状況

外部データベース (DOI)

Twitter (6 users, 6 posts, 18 favorites)

昨年度オンラインで開催した学部生の生体分子デザインコンテスト #BIOMOD に関する論文が出ました(一部執筆しています).所属大学に関係なくオンラインでチームを編成するという試みでしたが,想像を上回る良い最終発表会でした #分子サイバネ #分子ロボ https://t.co/4PDkEpxX2a
完全オンライン開催となった昨年度の#BIOMOD大会の教育効果について報告した実行委員会の共著論文が、「工学教育」誌に掲載されました。 「大学の枠を越えたオンライン生体分子デザインコンペティションの取り組み」工学教育 69(4), 31-39 (2021). https://t.co/WO4kkoCTwV https://t.co/zFq2exM1WP
東北大学の村田智教授らの論文が工学教育誌に掲載されました。 BIOMOD JAPAN OPEN2020の取り組みについての論文です. "大学の枠を超えたオンライン生体分子デザインコンペティションの取り組み", 工学教育(J. of JSEE), 69-4(2021) 31-39, DOI:10.4307/jsee.69.4_31 https://t.co/BtldYy26JB ー

収集済み URL リスト