著者
遠山 紗矢香
出版者
教育システム情報学会
雑誌
教育システム情報学会誌 (ISSN:13414135)
巻号頁・発行日
vol.40, no.3, pp.192-202, 2023-07-01 (Released:2023-07-01)
参考文献数
58

The purpose of this paper is to introduce Japanese informatics education from elementary school through high school. To this end, we discussed what competencies are expected to be developed by programming education, the Japanese curriculum standard for informatics subjects, and what should be considered in future programming education. To concretize the discussion, we examined previous research about problem-solving skills, especially in Computational Thinking, the characteristics of the high school informatics I text, and standardized tests of informatics which are deeply related to the Japanese curriculum standard.

言及状況

外部データベース (DOI)

Twitter (8 users, 8 posts, 33 favorites)

情報教育/プログラミング教育の近年の動向について,解説論文を書かせていただきました.初等中等教育のカリキュラムの話から,教科書や入試のこと,今後求められることまで「書割」としてまとめたつもりです.分量の都合で各トピックは浅い記述の分,文献を紹介しています! https://t.co/BwrQzEw3V3

収集済み URL リスト