著者
野崎 博路
出版者
一般社団法人 日本機械学会
雑誌
日本機械学会論文集 C編 (ISSN:03875024)
巻号頁・発行日
vol.68, no.675, pp.3178-3185, 2002-11-25 (Released:2008-02-26)
参考文献数
2
被引用文献数
1 4

At the first step, I studied the driver model in the drift cornering. At the second step, I studied the technique by which the performance of running in the vehicle at the drift cornering was improved. I have understood the driver is steered by feed back the body slip angle and the body slip angle velocity at the drift cornering. Moreover, I have understood importance in the vehicle movement performance improvement the cornering force characteristic where the maximum cornering force of the tire was exceeded.

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@Tsukuro_tenchou https://t.co/71WKozGYAs 序盤に優位性が少し説明されてるね
車のドリフト走行のモデル https://t.co/mpZXAIJKVn ホンマかいな・・. 現象としては,急ブレーキによって車体を前傾させて後輪にかかる垂直抗力を小さくして意図的に横方向にスリップさせ,車体の向きを変えてるのかな?(ペーパードライバー的発想)

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