著者
白國 紀行 谷村 正治 宮崎 文夫
出版者
一般社団法人 日本機械学会
雑誌
日本機械学会論文集 C編 (ISSN:03875024)
巻号頁・発行日
vol.72, no.716, pp.1021-1027, 2006-04-25 (Released:2011-03-04)
参考文献数
4

Among high-speed railway systems, the superconducting maglev train is an innovative transportation system, in which trains are levitated and driven at speeds of up to 550 km/h. But in case of quench of superconducting magnet, vehicles are forced to touch down on the guideway. For safe landing, we developed the new equipment named “Emergency Wheel”. Our process of development is as follows : (i) To know the maximum load for the landing, we simulated the electromagnetic power and dynamics of vehicles. (ii) Each element of emergency wheel was developed and tested in a factory. (iii) Quench tests were conducted on the Yamanashi Maglev Test Line and results showed a good accordance between simulation and test. Through the study and development of emergency wheel, we established a design method of safety equipment for Maglev.

言及状況

外部データベース (DOI)

Twitter (2 users, 5 posts, 0 favorites)

@wVKFvVBXvP4L18l https://t.co/MN0SSuvEFG 強制クエンチによる対向消磁(ローリング対策) 緊急着地輪の導入 (安全着地) 何れも試験済 リニアのクエンチなんて、90年代には認識されてて対策… https://t.co/VdKJIN8CCb
https://t.co/MN0SSuvEFG 強制クエンチによる対向消磁(ローリング対策) 緊急着地輪の導入 (安全着地) 何れも試験済 リニアのクエンチ問題なんて、90年代には認識されてて対策も立案されてたんで、2000年… https://t.co/mab9YdrJGn
https://t.co/MN0SSuvEFG 緊急着地輪は想定荷重負荷試験も模擬クエンチ試験もクリアしてますが… https://t.co/Jhl7LGoZDl
高速鉄道車両の安全装置の設計手 法に関わる研究https://t.co/clg2V7rwjQ
https://t.co/MN0SSuvEFG 緊急着地輪の導入 片側クエンチ試験中による確認 なんせ90年代には認識されてて対策も立案されてた問題ですしねえ https://t.co/bSXv1XOPWl

収集済み URL リスト