著者
相澤 一美
出版者
日本教材学会
雑誌
教材学研究 (ISSN:0915857X)
巻号頁・発行日
vol.22, pp.23-30, 2011 (Released:2017-06-30)
参考文献数
13

This study is addressed to investigate the relationship between text coverage and reading comprehension by the EFL readers. Three reading texts with different text coverages by using non-words were given to three groups of students. They were told to guess the non-words and to answer the reading comprehension questions. The results showed that there was no particular relationship found between text coverage and reading comprehension scores. It was also found that the probability of success in guessing unknown words was not dependent on the text coverage. These results probably suggest that even though vocabulary plays an important role in reading a text, other factors probably exit in reading comprehension and guessing unknown words.

言及状況

外部データベース (DOI)

Twitter (6 users, 6 posts, 2 favorites)

次。未知語の割合はどれくらいまで許容できるかという話。 これは次の先行研究を参考にする。 https://t.co/maS1UD48sk
@tabitha_kumi 12000語を超えたあたりから急に読むのが楽になるんだぜ。あとこんなの拾ったhttps://t.co/JTCzM6qvx9
1. 学術テキストでは95%の語彙カバー率がないと読解ができないと言われている(https://t.co/cfYWdOHNYB) 2. お絵描きAIに使われているDiffusion Modelの論文のabstractの未知語 https://t.co/Y7LlAJH3MP
@kaoriy400 前者ですね、「語彙カバー率95%」。わりと驚きました。 https://t.co/w2qq2fSzrb
https://t.co/rzlvPMHcPY これが元論文です。だいたい、まずは文章内の単語カバー率としては95% ぐらいを目指すべきだといわれていて、そのひとつのメルクマールが5000語ぐらいです。98%ラインは9000語ぐらいかな。

収集済み URL リスト