著者
田中 東子
出版者
日本マス・コミュニケーション学会
雑誌
マス・コミュニケーション研究 (ISSN:13411306)
巻号頁・発行日
vol.83, pp.75-93, 2013-07-31 (Released:2017-10-06)
参考文献数
35

This article discusses what type of analysis can be carried out to examine gender and media issues in the online age. Behind this discussion are two facts: the number of Japanese women working in mass media that have a position where they can express their opinions has not grown dramatically over the past 30 years while the number of Japanese women who publicly express themselves in the online space has increased over the past 10 years. Given these facts, this article: 1) clarifies the purposes and viewpoints of the analysis - mainly by researchers in countries where English is spoken - of women who express themselves in the online space, and 2) clarifies the framework for researching and examining online cultural activities of Japanese women, who have often not been given opportunities to express themselves in the traditional media.

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オンライン空間と女性たちによる表現文化の分析可能性(<特集>女性による表現文化の現在とメディア) https://t.co/ED8NK5DryF
オンライン空間と女性たちによる表現文化の分析可能性(<特集>女性による表現文化の現在とメディア) https://t.co/ED8NK5DryF
>>オンライン空間では,「ジェンダー化されたイメージ」の再演を通じた再構築が,絶えず行われているとも考えられる オンライン空間と女性たちによる表現文化の分析可能性 https://t.co/OAgjtEU3yN

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