著者
沼尻 了俊 宮川 愛由 神田 佑亮 中尾 聡史 藤井 聡
出版者
人間環境学研究会
雑誌
人間環境学研究 (ISSN:13485253)
巻号頁・発行日
vol.13, no.2, pp.141-151, 2015 (Released:2015-12-27)

In elections, the nation is required to judge candidates or parties which have the ability to lead the country or regions toward a good direction. However, in some elections, it seems that the factors extraneous to the ability, such as name value or popularity, have enormous influence to the support attitude or voting behaviour. This study performed questionnaire survey in Sakai city, Osaka prefecture in order to examine the effect of the media which serves information regarding elections to people. As a result, positive correlations has been shown between the contact tendency of media and TV programs which emphasise atmosphere or image and the positive attitude towards candidates or parties. The contact tendency is stronger in Japan Restoration Party, Osaka Restoration Association, and other related candidates.

言及状況

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少し古いけど2015年の研究だと、テレビに影響受ける層と維新への投票行動には相関がある、となってますね。 #今日の論文 『地方行政をめぐる人々の支持意識、投票行動と接触メディアの関係分析』 https://t.co/TDYtmalU6m https://t.co/9V5RtCYBoK https://t.co/RCutJgG61G
@EriHirakawa https://t.co/4VOji5xyv9 データは同じもので後で書かれたのがこちらかな。
マスメディア(特にテレビ)で目にする機会が多いと、 やっぱりみんな引きずられてしまうみたい 「投票行動と接触メディアの関係分析」 https://t.co/f0FipzJ5KW (学術論文ですけど)
少し古いですが。 https://t.co/AZcBL3muVT 「方行政をめぐる人々の支持意識、投票行動と接触メディアの関係分析」 人間環境学研究 第13巻2号141-151頁(2015年) 検討対象9番組中、「委員会」が「維新投票」に最も強い正の相関。 https://t.co/k3I1SvYCTN

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