著者
相田 隆司
出版者
美術科教育学会
雑誌
美術教育学:美術科教育学会誌 (ISSN:0917771X)
巻号頁・発行日
vol.21, pp.1-12, 2000

This thesis is to consider the standing of comics in art education in junior high school through examples from the classroom from which I was able to catch a glimpse of the students expressively describing their daily lives using comics. In trying to achieve richness in children's creative expression by allowing them to use comics, it is important, first of all, to give them a positive perception of comics and make them realize they can express themselves through this medium. I would further like to emphasize that art education should extract the overwhelming breadth and depth from the so-called "comic culture" and define its status as well, centering around the theme of the expression of children.

言及状況

外部データベース (DOI)

はてなブックマーク (1 users, 2 posts)

[PDF][オープンアクセス]
[PDF][オープンアクセス]

Twitter (2 users, 6 posts, 18 favorites)

さっき掲げた論文→http://t.co/DVfo2hZfg4 も当然読んでいたわけですよ。で「マンガの外部」の視点が新鮮だった。それなのに何をというやつで、こういった、自分の認識と発言内容の齟齬ってのは、気をつけていてもやらかすことがある。ちょっと真面目に自戒しています。
さっき掲げた論文→http://t.co/DVfo2hZfg4 も当然読んでいたわけですよ。で「マンガの外部」の視点が新鮮だった。それなのに何をというやつで、こういった、自分の認識と発言内容の齟齬ってのは、気をつけていてもやらかすことがある。ちょっと真面目に自戒しています。
相田隆司「美術教育における漫画の位置づけをめぐる一考察 : 中学校における日常の豊かさを見出させることを視野に入れた実践を通して」 指導要領に「マンガ」が入る直前くらいのものです。 http://t.co/gbuzoQXWIs
相田隆司「美術教育における漫画の位置づけをめぐる一考察 : 中学校における日常の豊かさを見出させることを視野に入れた実践を通して」 指導要領に「マンガ」が入る直前くらいのものです。 http://t.co/gbuzoQXWIs

収集済み URL リスト