著者
Takayasu KITANO Yuki OTA Shigeru TANIGUCHI Koji IWATA Shota SAIKI Masayuki KITORA Akira ASANO
出版者
Railway Technical Research Institute
雑誌
Quarterly Report of RTRI (ISSN:00339008)
巻号頁・発行日
vol.61, no.2, pp.114-119, 2020-05-01 (Released:2020-05-30)
参考文献数
6

An on-board train positioning and train integrity system combining inertial sensors and tachometer generators has been developed to detect train position and presence in a section using a radio train control system. In this system, curves and slopes which are registered as distinctive points on the track in an on-board database are used to detect train position and calculate train length. Additionally, train splitting can also be detected by the difference in acceleration between the head vehicle and the tail vehicle. Running tests using fail-safe processors equipped with these functions have demonstrated the feasibility of this system.

言及状況

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京三はJR東と西の協力で、貨物列車の分離試験検知装置のテストを行ったようです https://t.co/MjXEw0u1QL https://t.co/MjNYBqfm1e
京三製作所とJR総研が研究している貨物列車用列車整合性検知装置の概念図 貨物列車の機関車と一番後ろの貨車にGPS/IMUを積んで加速度差を検知する。両方の加速度差が安全度を超えると、解結と見られる。 (https://t.co/8BJllCBWRo より) https://t.co/okweGbzeTn
https://t.co/RFODIXVzVv 論文「速度発電機とIMUによる列車位置算出や列車整合性検知」の執筆者は「鉄道総研」と「京三製作所」の関係者で、協力者は「JR西日本」と「JR東日本」と指名された。JR西日本は大阪環状線/JR京都線などにも無線列車制御を展開するところだな。

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