著者
福田 基一 和泉 晴夫
出版者
山口大学
雑誌
山口大学工学部研究報告 (ISSN:03727661)
巻号頁・発行日
vol.16, no.1, pp.71-76, 1965-11

To examine the effects of length of an exhaust pipe and engine speed in a small four-stroke cycle engine, the authors have measured the output of the engine and analysed some pressure diagrams for the exhaust pipe. Some conclusions obtained in such experiments are summarized as follow : 1) The maximum output occurs on account of the innertia effect of the exhaust system. 2) The maching conditions are expressed approximately by the following equation Q=cθ/12kNl where c : mean sonic velocity in exhaust system θ : period of exhaust port opening k : maching factor N : engine speed, r.p.m.l : length of exhaust pipe+correction value of open end. The maximum output occurs in case of Q≒1.

言及状況

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基本的に圧力波の振動に依存するようです。 圧力波の振動は回転数に依存するので、エンジン回転の実用範囲によって異なることになります。 詳細は、論文が一般公開されているので、参考にされると良いでしょう。 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001063070

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