著者
小出 寿彦
出版者
日本語教育方法研究会
雑誌
日本語教育方法研究会誌
巻号頁・発行日
vol.22, no.1, pp.86-87, 2015-03-28

For this paper, research on the "interpretation" suggested by "-noda" was conducted using Najima (2007) as the theoretical framework. First, a test was conducted on scenes containing "-noka" (-"ndesuka") and "non-noka" ("-masuka") sentences targeting 33 foreign students, and simultaneously, a questionnaire survey was conducted on metacognition of "-noka" and "non-noka" sentences and on teaching methods used. Following this, teaching of "-noka" and "non-noka" sentences was executed using pictorial teaching materials and review exercises. In addition, a follow-up survey was conducted. In this paper, the results of the research are reported and analyzed.

言及状況

Twitter (2 users, 10 posts, 3 favorites)

[日本語教育関連の論文・資料 092] ◇ ノダの上位概念「解釈」に関する調査及び教授法 : ノダの教え方に向けて https://t.co/z2kOoaJy0H #日本語教師 #日本語教育 #日本語学校
[日本語教育関連の論文・資料 092] ◇ ノダの上位概念「解釈」に関する調査及び教授法 : ノダの教え方に向けて https://t.co/z2kOoaJy0H #日本語教師 #日本語教育 #日本語学校
[日本語教育関連の論文・資料 092] ◇ ノダの上位概念「解釈」に関する調査及び教授法 : ノダの教え方に向けて https://t.co/z2kOoaJy0H
【BOT】 [ ネット上で読める日本語教育関連の論文・資料 092] ■ ノダの上位概念「解釈」に関する調査及び教授法 : ノダの教え方に向けて https://t.co/z2kOoaJy0H
【BOT】 [ ネット上で読める日本語教育関連の論文・資料 092] ■ ノダの上位概念「解釈」に関する調査及び教授法 : ノダの教え方に向けて https://t.co/z2kOoaJy0H
【BOT】 [ ネット上で読める日本語教育関連の論文・資料 092] ■ ノダの上位概念「解釈」に関する調査及び教授法 : ノダの教え方に向けて https://t.co/z2kOoaJy0H
2 2 https://t.co/P5M3t1RI5u https://t.co/gxotWFnLLW
2 2 https://t.co/wkfI4PLHmp https://t.co/QFb4tnejNl
1 1 https://t.co/2SfSj38rJ2 https://t.co/MjpiTf5F3o
:BOT: [ ネット上で読める日本語教育関連の論文・資料など] ■  ノダの上位概念「解釈」に関する調査及び教授法 : ノダの教え方に向けて https://t.co/z2kOoaJy0H

収集済み URL リスト