著者
Bramley David
出版者
大阪女学院大学
雑誌
Journal of Osaka Jogakuin University (ISSN:18800084)
巻号頁・発行日
no.11, pp.23-40, 2015-03-01

論文This paper looks at student reactions to the use of iPads and eBooks both in and out of the classroom at a women's university in the west of Japan. The paper starts by examining the capabilities of iPads and eBooks. The paper then explains the construction of a survey given to first and second year students about their use of iPads and eBooks and examines some of the results of the survey. The survey shows that student reactions to iPads and eBooks are quite positive but that there are some discrepancies between different groups of students in the use of iPads. The conclusion briefly suggests possible explanations and offers solutions.本研究は、授業内外で積極的にiPad やeBook の活用を実践している西日本にある女子大学において、学生がiPad やeBook にどのような反応を示しているかを調査・検証するものである。まず、iPad やeBook の可能性を客観的に考察し、次に、大学1 年生および2 年生を対象として実施したアンケート調査について説明し、最後にその調査結果について述べる。調査の結果、対象となった学生達はiPad やeBook についてかなりポジティブな反応を示すが、その反応はいくつかの異なるグループに分かれることが明らかになった。本稿ではその反応の違いをもたらしている要因は何かを考察し、解決法を探る。

言及状況

Twitter (1 users, 2 posts, 0 favorites)

こんな論文どうですか? iPad およびeBook に対する学生のフィードバック(Bramley David),2015 https://t.co/uUXlaq9auF 論文This paper looks at …
こんな論文どうですか? iPad およびeBook に対する学生のフィードバック(Bramley David),2015 https://t.co/uUXlapRz65 論文This paper looks at …

収集済み URL リスト