- 著者
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池田 理香子
イケダ リカコ
Rikako Ikeda
- 雑誌
- 実践女子短期大学紀要
- 巻号頁・発行日
- vol.31, pp.119-124, 2010-03-20
中世の時代から、コンシェルジュは巡礼者が訪れる協会に常に在中し、ホスピタリティー(思いやりと暖かさ)をもってお迎えし、旅にまつわるトラブルを解決し、次の目的に正しく導くお手伝いをしていたという歴史が存在する。現在、コンシェルジュは、ホテルに於いてその地位を確立している。コンシェルジュはという職業が中世の時代、どのように誕生し、そして発展していったのかを探りながら、真のサービスについて考えてみたい。Since middle ages, Concierge already existed in the church which many pilgrims were visiting. Concierge was welcoming them with the hospitality and try to solve any problems may occur during their trip, also Concierge were escorting them to their next destination with correct advices. Now, Concierge is establishing their position as profession in Hotel industry. We would like to consider about his Ultimate Service by searching the root of Concierge Profession and its development.