著者
杉田 由紀子 溝尾 良隆
出版者
一般社団法人 日本観光研究学会
雑誌
観光研究 (ISSN:13420208)
巻号頁・発行日
vol.10, no.1, pp.1-10, 1998-09-30 (Released:2017-04-01)
被引用文献数
1

Since the reversion to Japan, the tourism industry in Okinawa has grown rapidly along with the increased number of tourists. This development is basically attributed to the abundance of its subtropical tourism resources. Furthermore this remarkable development of the tourism has been facilitated by the promotion of the Japanese airlines. The airlines promoted Okinawa's tourism by expanding air routes, adopting the low price policy of air fares, making the destination campaign in large scale and expanding its business to the hotel industry and so on. The main purpose of this article is to clarify the effects of air transport which contributed to the development of the tourism in Okinawa especially during the period right after the International Ocean Exposition.

言及状況

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45年前の1977年ですが大人 片道で 30,000円という記事がありました。 https://www.jstage.jst.go.jp/article/jitr/10/1/10_KJ00009976585/_pdf/-char/ja この記事の近くにあるグラフをみると、1974年に値上げして3万円程度になったようです。それ以前は2万7000円前後かと。

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@kanimiso_789 ↓参考 pp.5-6↓ https://t.co/CMYinaFu7f 昭和50年代なかばに片道大人1人15万とか6万とか、その根拠が怪しいように思います。 割引、株主優待、パックツアー商品にせずに、当日空港で購入…でも往復7万もあればお釣りきますよ。
@AKTREIWAYUHEI 1977年当時 の 羽田-那覇間の航空運 賃 は 、 大人 片道で 30,000円 だったようですね。 参考 https://t.co/pFBc5UGI66 いまだと割引なしで45,000円くらいでしょうか?
趣旨には賛同しますけど、往復56000円の根拠ってどこ? まさか、2020年前後の運賃根拠に文句言うてる?(考証が甘いとかいうて批判するなら1970年代末の航空運賃事情程度は裏取りましょうや) ↓参考 pp.5-6↓ https://t.co/CMYinaWx9f https://t.co/5Bz6lAAYbZ
賢吉おじさん夫婦&善一さん呼ばれなかった問題。 たぶん一応呼んだ。 ただ、手紙に優子と歌子の航空券は同封しますが、他の人は来たけりゃ自腹で来てください。 ……で、今の貨幣価値で片道10万はちょっと無理で来られなかったのでは? https://t.co/iGFbbn9hul #ちむどんどん https://t.co/9ObRx0TBlM

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