著者
Sutherland Allan J.
出版者
九州看護福祉大学
雑誌
九州看護福祉大学紀要 (ISSN:13447505)
巻号頁・発行日
vol.5, no.1, pp.39-82, 2003-03

Recent studies of jazz as a musical culture have amplified the cultural turn in social theory by presenting a conflicting array of theories and concepts to chase a literary analysis of meanings which renders them reverberatory and mutable, without demonstrating that social subjects subscribe to these meanings, nor offering accounts of their measured consequences, while ascribing musician marginal social and economic locations. In contrast, by using the CAMSIS approach, this paper begins to locate international jazz and improvising musicians within the stratified social space of their social and economic interactions and understandings, and examines musicians'incomes, Performances and career experiences. 音楽文化であるジャズの最近の研究は、社会理論の文化指向的潮流を増幅していて、反射や朝令暮改的になるような意味の文献分析を追及するため矛盾した社会理論・観念を並べ立ており、これら意味が帰する社会主題やその結果の評価を示さずに、社会経済的に非主流なミュージシャンの位置づけに起因するものとしている。これに対して本研究ではCAMSISアプローチを用い、複数国のジャズ・即興音楽ミュージシャンを社会経済的相互作用・理解の成層社会空間で位置づけすることを開始し、ミュージシャンの収入、演奏、およびキャリア経験を考察する。

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[音楽][jazz][経済][社会] “本研究ではCAMSISアプローチを用い、複数国のジャズ・即興音楽ミュージシャンを社会経済的相互作用・理解の成層社会空間で位置づけすることを開始し、ミュージシャンの収入、演奏、およびキャリア経験を考察する”

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