著者
米元 聡 有田 大作 谷口 倫一郎
出版者
一般社団法人映像情報メディア学会
雑誌
映像情報メディア学会誌 : 映像情報メディア (ISSN:13426907)
巻号頁・発行日
vol.54, no.3, pp.409-416, 2000-03-20
被引用文献数
18 1

A realtime marker-less motion-capture system is described that can easily and seamlessly map objects in the real world into a virtual environment. In general, virtual environment applications, such as man-machine seamless interaction, require the system to estimate the motion parameters for natural objects such as human bodies in realtime. To achieve this, the developed motion-capture system achieves multiple-camera fusion and reconstructs the parameters for complete humanbody motion using real-time inverse kinematics. Implementation of this system demonstrated its ability to work in realtime and online on a pc-cluster.

言及状況

外部データベース (DOI)

Twitter (1 users, 2 posts, 0 favorites)

こんな論文どうですか? 多視点動画像処理による実時間全身モーションキャプチャシステム : 視覚に基づく仮想世界とのインタラクション(<論文小特集>3次元映像情報メディア技術)(米元 聡ほか),2000 http://t.co/MZo8hk81Zg
こんな論文どうですか? 多視点動画像処理による実時間全身モーションキャプチャシステム : 視覚に基づく仮想世界とのインタラクション(<論文小特集>3次元映像情報メディア技術)(米元 聡ほか),2000 http://t.co/MZo8hk81Zg

収集済み URL リスト