著者
幸田 功
出版者
造船協會
雑誌
造船協會會報
巻号頁・発行日
no.61, pp.207-234, 1937

Up to the present, 17・5 kg/cm^2 G. and 365℃ were the highest pressure and temperature in steam plants of merchant vessels, in this country. The steam condition of 27 kg/cm^2 G. and 390℃ was adopted in these new ships, where coal was the fuel, in order to improve the whole plant efficiency, also save weights and spaces of boilers. The three main boilers are the Mitubisi three drum type marine water tube boilers, having the heating surface of 385 square meters each, equipped with the Taylor multiple-retort underfeed stokers for burning the Fushun coal, the horizontal type convection superheaters and the tubular air preheaters. On the official sea trials of the S.S. "Oryoku-Maru, " the whole plant efficiency of 18.9% was obtained.

言及状況

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@mits3263 ちょっと読んでみたいですね( 舶用メカニカルストーカ自体、この論文の22P辺りですとWW1終わってからの装備っぽいので、登場があと10年早ければあるいは。。。 https://t.co/z3vhPPnCxe
主缶に水缶管を採用した黒龍丸も、補機用に円管缶を積んでいる。清缶剤が優秀であれば、リバティ船のように補機に往復動蒸気機関を採用できるのだが。。。 https://t.co/ok1TZOdeFz
http://t.co/ok1TZNWbDz ここに出てくるストーカ装備船(P23)のうち、ビーバーフォード(Beaverford)ってWW2でアドミラル・シェーアにジャーヴィス・ベイと同時に撃沈された船だね。。。その時までストーカ装備してたかどうかは分からないけど(
で、underfeed stokerの説明に何かいい資料がないかと探していたら、こんなのあったんでもういいよね(投 http://t.co/ok1TZNWbDz

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