著者
入谷 亜希子
出版者
東京大学
雑誌
東京大学大学院教育学研究科紀要 (ISSN:13421050)
巻号頁・発行日
vol.45, pp.1-9, 2006-03-10

This paper tries to demonstrate how and why the working class got high literacy before the formation of public educational system, and also to clarify the significant meaning of execution as educational place. For example, chapbooks or reading matters which educated people and raised their literacy came not from school but from the place of execution that played a role of amusement. This explains how reading matters had helped the working class to get reading ability before 1870 (Elementary Education Act).

言及状況

Twitter (1 users, 3 posts, 0 favorites)

こんな論文どうですか? 近代イングランドの公開処刑における教育的効果の一断面(入谷 亜希子),2006 https://t.co/A06kdEC0A0
こんな論文どうですか? 近代イングランドの公開処刑における教育的効果の一断面(入谷 亜希子),2006 https://t.co/A06kdEC0A0
こんな論文どうですか? 近代イングランドの公開処刑における教育的効果の一断面(入谷 亜希子),2006 https://t.co/A06kdEC0A0

収集済み URL リスト