著者
中川 純一
出版者
日本行動計量学会
雑誌
行動計量学 (ISSN:03855481)
巻号頁・発行日
vol.35, no.2, pp.149-159, 2008-09-28
参考文献数
18

Since the telephone (RDD) poll of the day is carried out in the call center, which is highly managed, the risk of operator's error generation is low. However, this report suggests the risk of operator's error generation due to intervene of operator's judgment. It is the case that the questionnaire is not carefully examined. Now therefore, the question with an unclear meaning with a long sentence and/or an open-answer question must be avoided when there is not enough time for developing a thorough questionnaire.

言及状況

Twitter (1 users, 1 posts, 0 favorites)

こちらのアブストラクトだけ読んでも、コールセンターの課題ある。基本的に質問項目は大事な物差しで、何をどう聞いたかは明記すべき情報だし、調査を実施したのが人間ならどんなトレーニングしたかも書く必要があるしさー。。。やっぱ雑なんだよ仕事が。キライ。 https://t.co/uK3AWVUfdv

収集済み URL リスト