著者
神野 真敏
出版者
生活経済学会
雑誌
生活経済学研究 (ISSN:13417347)
巻号頁・発行日
vol.27, pp.77-86, 2008

In a signaling theory, learning ability and productivity are often considered to be similar and a clear difference between them is not assumed. This paper shows that an assumption of the difference between them makes it clear that a correlation between them is important for one's educational background to signalize one's ability. This paper also discusses the problems associated with liquidity constraints when students signalize one's own ability.

言及状況

外部データベース (DOI)

Twitter (2 users, 2 posts, 1 favorites)

こんな論文どうですか? シグナリングモデルのもとでの学習能力と生産能力(神野 真敏),2008 https://t.co/t8vsIC0y0c
資本市場不完全性下の学歴シグナル http://t.co/OfjsIJhV0z シグナリングモデルのもとでの学習能力と生産能力 http://t.co/lNHsKbWu1W 労働生産性の逆転を考慮したシグナリング・ゲームの研究 http://t.co/tTKly72hXS

収集済み URL リスト