著者
フメリャク寒川 Kristina
出版者
日本語教育方法研究会
雑誌
日本語教育方法研究会誌 (ISSN:18813968)
巻号頁・発行日
vol.19, no.2, pp.4-5, 2012

Readability assessment is a useful procedure when writing, editing or selecting texts for weak readers. Tools which have recently been developed for the assessment of Japanese text readability for native speakers are tested on a corpus of Japanese textbooks and found to be only partially applicable to readability assessment for foreign learners. Two factors are measured in the same corpus: average sentence length is found to be a reliable predictor of text difficulty, while character type-token ratio is not as successful.

言及状況

外部データベース (DOI)

Twitter (1 users, 3 posts, 0 favorites)

[日本語教育関連の論文・資料 481] 日本語教科書コーパスの構築と分析 https://t.co/6tEBLnnbTe #日本語教師 #日本語教育 #日本語学校
[日本語教育関連の論文・資料 481] ◇ 日本語教科書コーパスの構築と分析 https://t.co/6tEBLnnJIM #日本語教師 #日本語教育 #日本語学校
[日本語教育関連の論文・資料 481] ◇ 日本語教科書コーパスの構築と分析 https://t.co/6tEBLnEMKM #日本語教師 #日本語教育 #日本語学校

収集済み URL リスト