著者
生田 好重
出版者
近畿大学短期大学部
雑誌
近畿大学短大論集 (ISSN:03867048)
巻号頁・発行日
vol.41, no.1, pp.47-57, 2008-12

従来から英語教育における問題点として、英単語の暗記の難しさとその記憶保持が指摘されている。そこで本論文では、効果的でより発展的な英語教育を行うにあたり障害となっている英単語の記憶再生及び保持に関して、学習者の精神的状態、特に肯定的感情に着目し、く肯定的感情が及ぼす英単語学習効果への影響を検討した。 (英文) The difficulty of memorizing the meanings of English words and attaining longer remembrance of them is considered one of the important issues in English teaching. In this paper, focusing on the mental states of students, an attempt to find an innovative way of memorizing the meanings of English words more easily and attaining longer remembrance of them by using the influence of positive effect on words learning.

言及状況

Twitter (1 users, 1 posts, 0 favorites)

英単語の記憶再生及び、保持には、肯定的感情が暗記を促進させる可能性もあるんよ。大喜利は基本、肯定的感情につながると思うんよ。 https://t.co/YjZZ03CxBR

収集済み URL リスト