著者
李 勇華
出版者
広島大学大学院教育学研究科
雑誌
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 (ISSN:13465546)
巻号頁・発行日
no.68, pp.114-105, 2019-12-20

Postmodern is (re) defined as a coexistence of two types of worldview perceptions: materialism reflection theory and the third term theory, which is sung by Tanaka Minoru. In the development of Roland Barthes' thought, the essay "The Death of the Author" and "From work to Text" can be considered as Barthes' postmodern. T. Todorov of France and Tando Hirofumi of Japan who criticized the present literary education failed to catch Barthes` thought and could not pass postmodern. Therefore, it should be reconsidered whether literary education criticism made by them is valid. At the end of this paper, I would like to show the appropriate reading of the future cross-research between literature study and literature education study by reading Lu Xun's "Kokyo" in a reading required by post-postmodern thought.

言及状況

外部データベース (DOI)

Twitter (1 users, 1 posts, 0 favorites)

@LIYONGHUA7 論文を拝読しました。108(7)頁で松澤和宏氏の研究を踏まえている点には賛同する部分があるのですが、言語論的転回に関する記述がかえって混迷しているようにも感じます。|CiNii 論文 -  世界観認識の混在から分離へ : 文学研究と文学教育の交差研究の徹底化のために https://t.co/QZjHqHdWzw #CiNii

収集済み URL リスト