著者
杉山 淳一
出版者
Japan Society of Kansei Engineering
雑誌
感性工学研究論文集 (ISSN:13461958)
巻号頁・発行日
vol.5, no.3, pp.3-10, 2005
被引用文献数
1 1

On-line battle games reached a new stage. It is the movement of making a computer game sublimate for "sport". It is called electronic sport, e -Sports. The leading parts of e -Sports are not a game manufacturer but players. Manufacturers don't have the initiative, but it is the age when a users' community chooses a game. e-Sport develops in America, Europe, South Korea, Taiwan. Even Japan may be so. It may influence not only a market but also culture, education, international relations.

言及状況

外部データベース (DOI)

Twitter (10 users, 12 posts, 4 favorites)

こんな論文どうですか? e‐Sports文化の現状と将来性について  コンピューターゲームコミュニティの新しい方向性:コンピューターゲームコミュニティの新しい方向性(杉山 淳一),2005 https://t.co/92GtcTYzmI
こんな論文どうですか? e‐Sports文化の現状と将来性について  コンピューターゲームコミュニティの新しい方向性:コンピューターゲームコミュニティの新しい方向性(杉山 淳一),2005 https://t.co/hetLz5yD29
こんな論文どうですか? e‐Sports文化の現状と将来性について  コンピューターゲームコミュニティの新しい方向性:コンピューターゲームコミュニティの新しい方向性(杉山 淳一),2005 https://t.co/hetLz5yD29
これもすね RT @yumatsui: e-Sports文化の現状と将来性について--コンピューターゲームコミュニティの新しい方向性 (エンタテインメント感性特集) http://t.co/OQUvORsQGY
e-Sports文化の現状と将来性について--コンピューターゲームコミュニティの新しい方向性 (エンタテインメント感性特集) http://t.co/35xC8a08ai

収集済み URL リスト