著者
小林 昭世
出版者
特定非営利活動法人 横断型基幹科学技術研究団体連合
雑誌
横幹 (ISSN:18817610)
巻号頁・発行日
vol.6, no.1, pp.17-20, 2012

This article describes the field of human-artifact interaction to develop "timeaxis design"from a semiotic viewpoint. I focus especially on narratology and ludology for considering the subject,and discuss the structure of dynamics of time flow in the field of narrative and game in design.(1) Narratology and ludology offer some effective concepts for interaction design as well as game.(2) Personalized (informal) time is significant in defining timeaxis in interaction.(3) Time in the course of interaction is nonlinear and polychronic.(4) Chronomic factors are necessary in considering reality and agency in interaction.

言及状況

外部データベース (DOI)

Twitter (1 users, 2 posts, 2 favorites)

●小林昭世「心理的時間軸のデザイン」『横幹連合コンファレンス予稿集』2011(0)、2011年、横断型基幹科学技術研究団体連合。https://t.co/qoB7bQIzax ●同前「物語とゲームによる経験のタイムアクシス・デザイン」『横幹』6(1)、2012年、同前。https://t.co/9j6AxfiB5F

収集済み URL リスト