著者
松井 広志
出版者
日本マス・コミュニケーション学会
雑誌
マス・コミュニケーション研究 (ISSN:13411306)
巻号頁・発行日
vol.98, pp.19-32, 2021

<p>This paper examines video games in order to discuss roles played by media culture during the COVID-19 pandemic. In 2020, people spent a large amount of their time playing communication-oriented games, such as "Animal Crossing: New Horizons," or social multiplayer games on smartphones. This trend is an extension of the casual revolution in video games since the 2000s.</p><p>Notably, however, communication-oriented games during the pandemic also seem to offer alternative means for casual ordinary communication in the abnormal reality imposed by the pandemic. Their popularity is a sign of new roles played by media culture and games.</p>

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松井広志「失われた日常を求めて:「パンデミック」におけるコミュニケーション指向のビデオゲーム」『マス・コミュニケーション研究』98(0)、2021年。『動物の森』シリーズ、『ポケモン』、『逆転オセロニア』などへの言及あり。https://t.co/AkiLB6nXGN
松井広志「失われた日常を求めて:「パンデミック」におけるコミュニケーション指向のビデオゲーム」『マス・コミュニケーション研究』98(0)、2021年。https://t.co/AkiLB65OsF

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