著者
廣田 壽男 紙屋 雄史 河本 桂一
出版者
公益社団法人 自動車技術会
雑誌
自動車技術会論文集 (ISSN:02878321)
巻号頁・発行日
vol.51, no.4, pp.675-680, 2020 (Released:2020-07-29)
参考文献数
9

太陽電池システムの車両への適用に関し、1時間毎1年間の日射量による車載太陽電池の発電量と走行エネルギー消費量の計算モデルを開発し、走行条件や季節などによるエネルギーバランスへの影響を見積もった。車載太陽電池によるエネルギー消費削減およびCO2-WTW排出量、プラグイン充電回数への影響について述べる。
著者
北村 顕一 落合 和樹 小林 俊也 山下 信太朗 大聖 泰弘 草鹿 仁 紙屋 雄史
出版者
公益社団法人 自動車技術会
雑誌
自動車技術会論文集 (ISSN:02878321)
巻号頁・発行日
vol.41, no.2, pp.477-482, 2010

実験用の燃料電池とNi-MHを用いたシリーズハイブリッドシステムを構築し,軽量2人乗りの車両に搭載した.主要コンポーネントの性能特性を把握した上で,走行性能と燃費特性を予測する数値シミュレーションモデルを作成し,各種走行条件において車両効率を向上させるための適正な制御条件を探った.
著者
林田 守正 水間 毅 大野 寛之 成澤 和幸 大聖 泰弘 紙屋 雄史 田中 洋祐
出版者
一般社団法人日本機械学会
雑誌
交通・物流部門大会講演論文集
巻号頁・発行日
vol.2006, no.15, pp.171-174, 2006-12-13

An advanced on-demand bus system has been developed for regional public transportation using the advanced electric buses (WEB) as a part of NEDO's project. The on-demand system utilizes advanced ITS and associated technologies. It consists of three subsystems of a driver navigation system responding to demands by operations on mobile phones, a traffic running simulator for best routing and an estimation system for number of passengers. On-road proving tests were carried out using WEB in Honjo city, Saitama prefecture, and the reliability and the convenience for passengers' mobility have been clarified.