著者
高橋 真太郎 水沼 達夫
出版者
明治大学
雑誌
明治大学科学技術研究所紀要 (ISSN:03864944)
巻号頁・発行日
vol.26, no.3, pp.p1-12, 1987

This paper deals with analytical and experimental study on hydraulically-operated valve gears in the Diesel engine. The authors worked out a system to drive valve gears hydraulically instead of mechanically. The calculation of the valve lift was made through the Characteristic Method, and the results were compared with the results of experimental investigation. Both results approximately coincided with each other. They indicated that hydraulically-operated valve gears were applicable to the Diesel engine. Hydraulically-operated valve gears were improved and tested in a practical Diesel engine. As a results, the engine performance became more efficient by use of hydraulically-operated valve gears.
著者
浜口 和洋 高橋 真太郎 宮部 英也
出版者
一般社団法人日本機械学会
雑誌
日本機械学会論文集 B編 (ISSN:03875016)
巻号頁・発行日
vol.48, no.435, pp.p2207-2216, 1982-11
被引用文献数
3

スターリング機関再生器のマトリックス材としてメッシュ数の大きい金額を多数枚積層したものが使用されているが, その流動損失に関する研究は少ない. 本研究では, 10から300メッシュまでの広い範囲の金網を積層したマトリックスの定常流および非定常流における流動損失を調べた. おのおのの場合において, 金網の幾何学的形状を知ることにより, 任意の金網の摩擦係数をレイノルズ数の関数として与える実験式が得られた.