著者
Ishizaki Sharon
出版者
多摩大学グローバルスタディーズ学部グローバルスタディーズ学科
雑誌
紀要 = Bulletin (ISSN:18838480)
巻号頁・発行日
vol.7, pp.43-49, 2015-03-01

The developing topic of NeuroELT (Neuroscience and English Language Teaching) is an area of research that has the possibility to inform ELT practitioners with an exciting pedagogy, which could further enhance their teaching repertoire. Most instructors may attempt to provide learning environments that include aspects of the teaching and learning construct they felt were lacking when they were students, and NeuroELT may be able to provide those missing elements. In this discussion, I have attempted to explain how the choices teachers and students are presented with can affect learning environments and outcomes; I have endeavoured to demonstrate that when tasks or classroom material have meaning and make sense to the learners, then long-term storage of information has a higher probability of taking place, and how emotions can adversely affect the storage of data.NeuroELT(神経科学と英語教授法)という開発中のトピックは、英語教育の実践家たちに心躍る教授法を知らせることができる可能性のあるリサーチ分野であり、教授法のレパートリーを更に広めるかもしれない。多くの講師たちは、自分たちが学生だった時に欠けていると感じた部分を指導と学習の構造に組み入れた学習環境を提供しようと努めるであろう。NeuroELT は、それらの欠けている要素を提供することができるかもしれない。本稿では、教師や学生が提示される選択がどのように学習環境や目標の達成状況を示す結果に影響するかということを説明しようと試みた。つまり、タスクもしくは学級教材がその学習者にとって意味があり、理解できれば、情報の長期保存がより高い可能性で起こるということ、また、どのように感情がデータの貯蓄に悪影響を及ぼすかということを論証することを試みた。
著者
Ishizaki Sharon
出版者
多摩大学グローバルスタディーズ学部グローバルスタディーズ学科
雑誌
紀要 (ISSN:18838480)
巻号頁・発行日
vol.7, pp.43-49, 2015-03

The developing topic of NeuroELT (Neuroscience and English Language Teaching) is an area of research that has the possibility to inform ELT practitioners with an exciting pedagogy, which could further enhance their teaching repertoire. Most instructors may attempt to provide learning environments that include aspects of the teaching and learning construct they felt were lacking when they were students, and NeuroELT may be able to provide those missing elements. In this discussion, I have attempted to explain how the choices teachers and students are presented with can affect learning environments and outcomes; I have endeavoured to demonstrate that when tasks or classroom material have meaning and make sense to the learners, then long-term storage of information has a higher probability of taking place, and how emotions can adversely affect the storage of data.NeuroELT(神経科学と英語教授法)という開発中のトピックは、英語教育の実践家たちに心躍る教授法を知らせることができる可能性のあるリサーチ分野であり、教授法のレパートリーを更に広めるかもしれない。多くの講師たちは、自分たちが学生だった時に欠けていると感じた部分を指導と学習の構造に組み入れた学習環境を提供しようと努めるであろう。NeuroELT は、それらの欠けている要素を提供することができるかもしれない。本稿では、教師や学生が提示される選択がどのように学習環境や目標の達成状況を示す結果に影響するかということを説明しようと試みた。つまり、タスクもしくは学級教材がその学習者にとって意味があり、理解できれば、情報の長期保存がより高い可能性で起こるということ、また、どのように感情がデータの貯蓄に悪影響を及ぼすかということを論証することを試みた。