著者
江口 豊
出版者
北海道大学大学院国際広報メディア・観光学院
雑誌
国際広報メディア・観光学ジャーナル
巻号頁・発行日
vol.29, pp.103-120, 2019-10-24

The pamphlet is one type of printed material other than books, as well as a printed act of persuasion. Newspapers remained till the 1680s as an information tool, i.e. they informed society about different events in the world but did not comment on them. But a society basically needs opportunities or channels to express its own judgments and assessments, especially of important objects. Further, we usually try to share these through personal and/or public communication. In this way, the pamphlet developed in the German society of the 16th century as a printed medium of persuasion. The distinguishable functions of newspapers and pamphlets four centuries ago resembles the distribution of various types of speech acts categorized by linguistic pragmatics. We always do various communicative acts with a text.

言及状況

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16世紀の宗教改革時に、カトリック側の主張のために出版された本もしくはパンフレがどれぐらいあったか、カトリックの主張を行う本もしくはパンフレ(と呼ばれる小冊子)があれば、誰の著作で、いつ頃発売され、どれぐらい売れたのか、カトリック側の出版社はどれぐらいあったのか、どんな出版社だったか、その後の推移(推測)ではあまり売れず、カソリック側の出版社もプロテスタント側に転向したのではないか、カトリック側の ...

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