著者
土樋 祐希
出版者
公益社団法人 日本工学教育協会
雑誌
工学教育 (ISSN:13412167)
巻号頁・発行日
vol.64, no.3, pp.3_67-3_72, 2016 (Released:2016-06-01)
参考文献数
4
被引用文献数
2

Embedded software’ s scale is getting larger and larger these days. In this situation, it is difficult to grow young software developers’ design skill with OJT (on-the-job-training) because there are less opportunities to make software from scratch. We have participated in ET Robocon (ET software design robot contest) for six years as a chance that young developers gain software development experiences from scratch. Many young developers attended this contest in our company and they grew not only their design and modeling skills but also motivations with this contest. This paper describes our activities toward the contest and the educational effects of this activities.

言及状況

外部データベース (DOI)

Twitter (19 users, 22 posts, 13 favorites)

富士ゼロックスさんの取組み。 「企業の ET ロボコン参加活動と教育効果」 エンジニア育成にお考えある方、ぜひ。 https://t.co/AjYHeudbDR
来年のETロボコン参加をお考えの皆様に、ぜひ読んでいただきたい論文のお知らせです。 (公社)日本工学教育協会が発行する「工学教育」、2016/5月号に掲載されたETロボコンの論文がPDF公開されました。... https://t.co/2WpNqUhOKB
#etrobo 企業のETロボコン参加活動と教育効果@工学教育Vol. 64 (2016) No. 3 p. 3_67-3_72 https://t.co/wtAD34a9JX

収集済み URL リスト