著者
中田 崇
出版者
日本マス・コミュニケーション学会
雑誌
マス・コミュニケーション研究 (ISSN:13411306)
巻号頁・発行日
vol.73, pp.61-77, 2008-07-31 (Released:2017-10-06)
参考文献数
43

The purpose of this Article is to analyze the above subject by the KMT's archives and Propagandist's autobiography. After the "Anti-Japan Sensation by Shanghai Baby", the International Publicity Department used photographs as the propaganda media to the U.S. The International Publicity Department, at first, selected pictures among the ones gathered and, sent to the U.S. media through the foreign agents. Later, they made original photographs and distributed to the U.S media in the name of photo agency. These pictures were recognized as the witness of history.

言及状況

外部データベース (DOI)

Twitter (23 users, 25 posts, 19 favorites)

1937年の南京攻略戦後のプロパガンダ戦について書かれた論文です、是非当時を知る上でもお読みください。 中田 崇『中国国民党の対米写真宣伝1937-1941─国際宣伝処の活動を中心に』 (https://)https://t.co/41vELaxm8z

収集済み URL リスト