著者
五福 明夫 中谷 武平 横田 直人 伊藤 一之
出版者
一般社団法人 日本機械学会
雑誌
設計工学・システム部門講演会講演論文集
巻号頁・発行日
vol.2003, pp.285-288, 2003

This study develops a dialogue model and a command interpretation technique for service robots to obtain interactively the necessary information of actions for the tasks requested from users. A request from users sometimes misses some data necessary to complete the requested task because a voice command is usually requested depending on context and situation. The developed command interpretation technique first divides a command into words. Then, it analyzes the content of the command paying attention to the verb used and object included. If there are some missing data in the command, it sequentially generates queries to obtain them. The applicability of the dialogue model and the technique is demonstrated by dialogue experiments using a robot arm system.

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サービスロボットの対話は道具知になりやすく,エンターテイメントロボットの対話は自律知を目指しているという印象がある,とサービスロボットの対話モデルを読みながら思った http://t.co/RSjGQbFM
サービスロボットの対話は道具知になりやすく,エンターテイメントロボットの対話は自律知を目指しているという印象がある,とサービスロボットの対話モデルを読みながら思った http://t.co/RSjGQbFM

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