- 著者
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中嶋 正之
- 出版者
- 一般社団法人情報処理学会
- 雑誌
- 情報処理学会研究報告グラフィクスとCAD(CG)
- 巻号頁・発行日
- vol.1994, no.59, pp.65-68, 1994-07-08
- 被引用文献数
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コンピュータを利用してディジタル的に映像を生成する技術の進歩は速く,最近では映画・テレビ,ゲームの等の娯楽の分野のみならずビジュアライゼーション等の科学・工学さらに医学等の分野で活用されている.将来益々これらの分野においてディジタル映像処理技法そしてCGが不可欠の道具となることが予想される.本特別講演では,現状では最先端ともいうべき驚異的なCG映像が活用されている映画への応用を中心にして最新のディジタル映像の現状と将来について紹介する.The image generation technology using digital computer has been improved so rapid that these days and it has been applied to many fields of entertainment area, such as making movies, television program, image video and games and many kinds of visualization area in scicnce, engineering and medical fields. In near future, these image generation technologies will become essential means in these fields. In my lecture, I will introduce the latest digital image technologies adopted for making movies released in 1993 in America.