著者
山本 淳
出版者
一般社団法人情報処理学会
雑誌
研究報告電子化知的財産・社会基盤(EIP) (ISSN:09196072)
巻号頁・発行日
vol.2009, no.11, pp.39-46, 2009-02-06

電子マネー市場は予想以上のペースで拡大している.そして現在では,買い物のときにオマケとして付与される企業ポイントも電子化され,ネットを通じて電子マネーと交換できるようになったため,電子マネーと企業ポイントの垣根も低くなった.その現状において,企業ポイントにおける規制はほとんどなく,電子マネーは89年に制定された規制法では対応できない問題も生じるようになった.したがって本稿では,この現状を踏まえ,電子マネーや企業ポイントに適合する規制法を考察する.The electronic cash market has expanded by the pace more than the expectation. And, the firm point given as a premium when shopping was made electronic, and the relation between electronic cash and a firm point came to be adjacent because it had come to be able to exchange it for electronic cash through the net now. In the current state, there was little regulation in a firm point, and it came also to cause the problem that was not able to correspond in electronic cash in the regulation that had been enacted in 1989. Therefore, the regulation that suits electronic cash and a firm point is considered in this text based on this current state.

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こんな論文どうですか? 電子マネー規制および企業ポイント規制への提言(セッション2)(山本淳),2009 http://id.CiNii.jp/d5MOL

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