著者
中野 由章
出版者
一般社団法人情報処理学会
雑誌
研究報告コンピュータと教育(CE) (ISSN:09196072)
巻号頁・発行日
vol.2009, no.15, pp.141-148, 2009-02-20
被引用文献数
1

2008 (平成 20) 年 12 月に高等学校新学習指導要領案が公表された.そこで,現行学習指導要領と新学習指導要領案における教科 「情報」 の目標や内容などについて比較する.普通教科 「情報」 は,現行の 「情報 A」 「情報 B」 「情報 C」 が,情報モラルと問題解決を主軸に据えた 「社会と情報」 「情報の科学」 の 2 科目に再編された.また,専門教科 「情報」 は,現行の 11 科目が,より情報産業を意識した 13 科目に再編された.このことについて,筆者の見解を展開する.Ministry of Education made public new course of study (draft) for senior high schools in December, 2008. Then, the author compared with this new one and current one about the goal and the contents of "Information Study". General subject"Information Study" is reorganized into 2 subjects "Society and Information" and "Science of Information" that place the information morality and the problem solving in the main axis from current 3 subjects "Information A", "Information B" and "Information C". And, special subject "Information Study" is reorganized into 13 subjects to aim the information industry from 11 current subjects. The author gives his point of view about the new subjects.

言及状況

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@yukorya あと、我々の高校時代との違いをイメージするのにこれが参考になれば。 / CiNii 論文 -  新しい高等学校学習指導要領(案)における教科「情報」 http://t.co/C79ezfBQ #CiNii

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