著者
河野 俊之
出版者
日本語教育方法研究会
雑誌
日本語教育方法研究会誌 (ISSN:18813968)
巻号頁・発行日
vol.3, no.2, pp.12-13, 1996

It is pointed out that in textbooks based on a communicative approach, the amount of grammatical items at early stages is very large and the learner's load might be very great since they aim at introducing natural conversations as a very early stage. Thus this study investigated the amount of grammatical items in main Japanese textbooks for beginners. The results showed that even in sentence pattern oriented textbooks, the amount of grammatical items is very large at early stages and it varies greatly at later stages.

言及状況

外部データベース (DOI)

Twitter (3 users, 6 posts, 5 favorites)

[日本語教育関連の論文・資料 395] 初級日本語教科書における文法項目の量 https://t.co/FWbEoRSkZ1
[日本語教育関連の論文・資料 395] ◇ 初級日本語教科書における文法項目の量 https://t.co/FWbEoRSkZ1 #日本語教師 #日本語教育 #日本語学校
[日本語教育関連の論文・資料 395] ◇ 初級日本語教科書における文法項目の量 https://t.co/FWbEoS9o11 #日本語教師 #日本語教育 #日本語学校
[日本語教育関連の論文・資料 395] ◇ 初級日本語教科書における文法項目の量 https://t.co/FWbEoS9o11

収集済み URL リスト