著者
小野 正樹
出版者
日本語教育方法研究会
雑誌
日本語教育方法研究会誌 (ISSN:18813968)
巻号頁・発行日
vol.4, no.1, pp.14-15, 1997

This paper shows the difference of" informative " sentences of conversations found in Japanese textbooks as compared to those found in German textbooks. The following eight points about the informer are investigated: 1) identity, 2) sense, 3) activity, 4) possessions, 5) family, 6) organization belonged to her/him, 7) staying area, 8) culture. We conclude from this observation that we can see more information about family and possessions in Japanese textbooks, and that the textbooks written abroad involve information on culture.

言及状況

外部データベース (DOI)

Twitter (1 users, 3 posts, 0 favorites)

[日本語教育関連の論文・資料 286] ◇ 初級教科書における情報提供に関する日独対照研究 https://t.co/8w2AiqqHog #日本語教師 #日本語教育 #日本語学校
[日本語教育関連の論文・資料 286] ◇ 初級教科書における情報提供に関する日独対照研究 https://t.co/8w2Aiq8ya8 #日本語教師 #日本語教育 #日本語学校
[日本語教育関連の論文・資料 286] ◇ 初級教科書における情報提供に関する日独対照研究 https://t.co/8w2Aiq8ya8

収集済み URL リスト