著者
保坂 敏子
出版者
日本語教育方法研究会
雑誌
日本語教育方法研究会誌 (ISSN:18813968)
巻号頁・発行日
vol.18, no.1, pp.68-69, 2011
被引用文献数
1

The paper reports and examines a design of oral presentation & discussion class in order to promote interaction. In the class that train academic speaking skill such as oral presentation and discussion I realized that it is more difficult to improve discussion skill than academic presentation skill. To solve the problem, I designed and practiced the class based on social constructivism. Social constructivists view learning as a social process and individuals create meaning through their interactions with each other and with the environment they live in.

言及状況

外部データベース (DOI)

Twitter (1 users, 2 posts, 1 favorites)

ここで「対話の促進を重視した発表・討論の授業デザイン」という論文が見えるはずなんだけど、真っ黒で何も表示されない。日本以外に住んでいて、これが見える人、います? http://t.co/uSY6leTN7S
ここで「対話の促進を重視した発表・討論の授業デザイン」という論文が見えるはずなんだけど、真っ黒で何も表示されない。日本以外に住んでいて、これが見える人、います? http://t.co/uSY6leTN7S

収集済み URL リスト