- 著者
-
石井 龍太
- 出版者
- 城西大学経営学部
- 雑誌
- 城西大学経営紀要 (ISSN:18801536)
- 巻号頁・発行日
- no.11, pp.109-132, 2015-03
「ローカルヒーロー」と呼ばれる活動が日本全国で行われている。本稿ではこれらについて,特に活動内容と運営母体の変化について検討する。ローカルヒーローの活動は,地域振興を目的にボランティアで行われると認識されている。しかし実態は地域色を薄めた「ローカルヒーローの地域離れ」が進行しており,また企業や公共機関が活動母体となる例も増えていることが確認された。ローカルヒーローは変化しており,またテレビ番組の模倣ではない,オリジナリティの模索が開始されていることがうかがえる。 The activities called "Local Hero" are performed at almost of all regions in Japan. I study the changes of these activities in the governing body of staffs and the contents of them. Many "Local Hero" activities are carried out at volunteers, and jobs of them are promotion of locality. But recently they are changed. They are often lost the locality. And recently many companies and government offices are carrying these activities. "Local Hero" activities are stopping the imitation of "Major Hero" of TV programs; they begin to put the originality.研究ノート