著者
北口 勝也 Katsuya Kitaguchi
出版者
武庫川女子大学大学院文学研究科教育学専攻『教育学研究論集』編集委員会
雑誌
教育学研究論集 (ISSN:21877432)
巻号頁・発行日
no.10, pp.1-8, 2015-03

The present research investigated the relations among praise behaviors, understanding of the applied behavior analysis (ABA), and years of experiences. The participants were 68 teachers who are working as a teacher in charge of a normal class in public elementary schools. The results showed that the more the teachers had knowledge of ABA, the more they provided praise to their students. Experience teachers showed less knowledge of ABA and praise behaviors relative to new young teachers. These results suggest that it is important to provide more effective methods to spread ABA knowledge for teachers.

言及状況

外部データベース (DOI)

Twitter (612 users, 618 posts, 43 favorites)

CiNii 論文 -  小学校通常学級担任教員における賞賛行動と応用行動分析の理解との関係 https://t.co/v0hfZ1yFi9 #CiNii
小学校通常学級担任教員における賞賛行動と応用行動分析の理解との関係 https://t.co/v0hfZ1yFi9
https://t.co/8OANh547UF
この論文面白かった。 1.教師の経験年数が多くなるほど、ABA理解度が低い 2.児童の問題行動の原因を個人要因に帰属する教師ほど、ABA理解度が低い 3.ABA理解度が低い教師ほど「児童管理傾向」が強くなる 4.「児童管理傾向」が強い教師ほど、賞賛行動が少ない https://t.co/Mq3PkpafTO

収集済み URL リスト