著者
崔 容熏 チェ ヨンフン Choi Yonghoon
出版者
同志社大学商学会
雑誌
同志社商学 = The Doshisha business review (ISSN:03872858)
巻号頁・発行日
vol.68, no.5, pp.491-506, 2017-03

研究(Article)本研究はマーケティング・チャネルにおける資産特殊性をもたらす先行要因に関する複数の仮説を提示し、その経験的妥当性を検証した。従来のチャネル研究において、資産特殊性は、もっぱら前方チャネルの統合度を規定する外生変数として捉えられていた。本研究は、資産特殊性が流通サービスと製品特性に関する製造業者の戦略的意図を反映した内生変数であると主張し、その経験的証拠を提示した。This article examines some antecedents of asset specificity in marketing channel. Asset specificity has been treated as an exogenous variable of channel integration in a large number of empirical studies. In contrast, current study assumes asset specificity as an endogenous variable, in which manufacturer's strategic intents are reflected. With regard to Japanese manufacturer's forward integration context, we find that the effects of product complexity and intention of service specialization on channel integration as mediated by asset specificity.

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