著者
安藤 友張
出版者
実践女子大学
雑誌
実践女子大学短期大学部紀要 = The Bulletin of Jissen Women's Junior College (ISSN:21896364)
巻号頁・発行日
vol.39, pp.97-109, 2018-03-09

本稿では、文部科学省の教育政策用語としての「チーム学校(チームとしての学校)」を検討する。「チーム学校」をめぐる議論の主な論点の整理を行い、日本の学校における多種多様な専門職による協働・連携の可能性を検討する。「チーム学校」との関連において、学校図書館に求められる新たな役割やその可能性についても考察する。 The purpose of this paper is to examine "team schools (school as a team)" as an education policy terminology of the Education, Culture, Sports, Science and Technology Ministry. This article considers the main points of "team schools" at issue. This study focuses on the possibilities of the collaboration of various professions in Japanese schools. It is argued that we should explore the new roles and possibilities of school libraries in relation to "team schools".

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